Trójwymiarowa laurka

czyli niespodzianka dla bliskiej sercu osoby.
Witajcie! Za kilka dni pewna mała dziewczynka obchodzić będzie swoje urodziny. To wyjątkowa chwila i bardzo chciałam podarować jej coś szczególnego. Mieszkamy daleko od siebie, a odwiedziny wciąż nie są wskazane, dlatego właśnie postanowiłam wykonać kartkę urodzinową, którą wyślę pocztą. Taka kartka może też być znakomitą niespodzianką, dla któregoś z domowników. Zastanów się więc, kto w najbliższym czasie będzie świętował i zapraszam do wspólnej zabawy. 

 Do zrobienia kartki, będą potrzebne:

  • kolorowe karki ksero,
  • jedna kartka z bloku technicznego,
  • klej i nożyczki,
  • ołówek i gumka,
  • mazaki,
  • elementy dekoracyjne (kokardki, naklejki, brokat, itp.).

Jeśli wszystko czego potrzebujesz do wykonania trójwymiarowej laurki masz już przygotowane na swoim stanowisku pracy- możemy zaczynać!
KROK 1
Przygotuj 7 kwadratów tej samej wielkości. Od rozmiaru kwadratów zależy wielkość bukietu, jaki rozkwitnie w twojej laurce. Wybierz kolor, w jakim chcesz stworzyć swój trójwymiarowy bukiet. Możesz użyć różnych kolorów.
KROK 2
Złóż kwadrat na połowę i jeszcze raz na połowę, następnie po skosie na połowę- uzyskasz trójkącik.
KROK 3
Przygotuj na kawałku tekturki szablon płatka. Ważne, by był on symetryczny, a wszystkie płatki były identyczne. Następnie odrysuj szablon na trójkąciku (tak jak pokazałam na zdjęciu) i wytnij go.
KROK 4
Rozłóż trójkącik, otrzymałeś pierwszy kwiatek. Teraz wytnij jego jedną część. Dla ułatwienia zakreskowałam część, którą należy wyciąć. Spójrz na zdjęcie.
KROK 5
Za pomocą mazaka narysuj kontury płatków, możesz również zaznaczyć środek.
KROK 6
Jedną z części (zakreskowałam którą) posmaruj klejem i nałóż na nią drugi koniec.
KROK 7
Otrzymasz pierwszy z przestrzennych kwiatuszków Twojego bukietu.
KROK 8
Złóż kwiatek na połowę po dowolnej, istniejącej linii.
KROK 9
Przygotuj 7 takich samych części.
Jeśli któryś z etapów przygotowania kwiatka jest dla Ciebie niejasny,
 zobacz film instruktażowy, jaki dla Ciebie nagrałam.

CZAS NA SKLEJANIE BUKIETU. 

BĄDŹ BARDZO UWAŻNY, KTÓRE CZĘŚCI SMARUJESZ KLEJEM.

Połóż przed sobą jedną część. 
Posmaruj klejem połowy dwóch zewnętrznych płatków. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłam kreseczkami, które części mam na myśli.
Naklej na nie dwa kolejne elementy.

Otrzymasz następujący układ.
Teraz posmaruj połowy trzech środkowych płatków. 
Na zdjęciu poniżej zaznaczyłam ci, które to dokładnie są- spójrz zanim użyjesz kleju.
Naklej na posmarowane płatki jeden element.
Otrzymasz następujący układ:
Posmaruj klejem połówki dwóch środkowych płatków po lewej i po prawej stronie. 
Na zdjęciu zaznaczyłam które to są. 
Przyklej na nie dwa kolejne elementy, a następnie posmaruj klejem po jednym z prawej i lewej strony. Na zdjęciu zaznaczyłam, jakie części masz teraz posmarować. 
Naklej na posmarowane części jeden element.
Następnie połówkę środkowego płatka wklej do kartki.
Na zdjęciu zaznaczyłam, którą część należy posmarować.
Wklejając kwiatka do kartki ułóż go tak, by jego krawędź znalazła się dokładnie w miejscu środkowego zagięcia kartki.
Spójrz na zdjęcie.
Posmaruj ostatni zaznaczony element i zamknij kartkę.
Włóż ją teraz pod coś ciężkiego, aby klej zastygł. 

Czas na udekorowanie twojej kartki.
Zaprojektuj i wykonaj według własnego pomysłu pierwszą stronę, wpisz dedykację zgodnie z okolicznością, na którą przygotowałeś laurkę.
Moja stworzona została z myślą o urodzinach bliskiej mi osoby. 
Spójrz jak się prezentuje.

 Wręczając własnoręcznie wykonaną kartkę z pewnością sprawisz komuś niezwykłą niespodziankę!
Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kulkowa wyrzutnia

Kości zostały rzucone

Papierowy spiner