Papierowy spiner

czyli wirująca zabawka wywołująca złudzenie optyczne.

Witajcie Słoneczka. Dzisiaj będzie papierowo, kolorowo i szybko 😀
Chciałam Was zaprosić do wspólnego wykonania jednej z fajniejszych zabawek, w nieco innej, uproszczonej wersji. Czyli takiej, która pozwala każdemu na zrobienie jej samodzielnie w domu. Zabawką oczywiście jest SPINER! Szybki i niezwykle kolorowy.

Do wykonania spinera potrzebne będą:
  • 3 kolorowe kartki ksero,
  • nożyczki,
  • sprawne paluszki😁

Moje stanowisko pracy gotowe, jeśli twoje wygląda podobnie- możemy zaczynać.

KROK 1
Przygotuj kwadrat z kartki papieru. W tym celu zegnij kartkę po skosie, pod kątem prostym i odetnij boczny pasek.
KROK 2
Kwadrat zegnij po skosie w drugą stronę tak, by na jej środku powstał krzyżyk.
KROK 3
Teraz każdy wierzchołek kwadratu zagnij do środka, jak widzisz na zdjęciach. 
KROK 4
Powtórz tę czynność raz jeszcze, dokładnie tak samo, jak zrobiłeś to przed chwilą.
Krok 5
Przygotuj w ten sposób trzy takie same części.

Aby wykonać kolejne etapy odtwórz film, jaki dla Ciebie nagrałam. 
Pamiętaj, by zrobić to w trybie pełnoekranowym
(kliknij w ikonę małego, przerywanego kwadracika w dolnym, prawym rogu).
W trakcie pracy możesz zatrzymywać film.
Ważne jest, abyś pracował powoli i dokładnie wykonywał każde z zagięć. 

Przygotuj teraz pierwszy z poskładanych kwadratów i do dzieła!
Prawda, że to nic trudnego?

Mam nadzieję, że dobrze się bawicie, bo ja tak! Zabawa tak bardzo mi się spodobała, że zrobiłam sobie aż 3 spinery,  w różnych wariantach kolorystycznych.
Teraz tylko kręcić i patrząc jak wirują- relaksować się !

Komentarze

  1. Czy spinery przetrwały spotkanie z Kicią?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wciąż są w jednym kawałku, Mruczka obchodzi się z nimi bardzo delikatnie:) Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kulkowa wyrzutnia

Kości zostały rzucone