O kurka! Jak to działa?

Czyli papierowa zagadka dla spostrzegawczych.

Witajcie mili moi! Dziś kolejny post ze szczyptą magii, dedykowany tym wszystkim, którzy lubią zaskakiwać i być zaskakiwanymi. Proponuję wspólne wykonanie zaczarowanego obrazka, który wraz ze zręcznym ruchem paluszków, zmienia swoją treść. Zastanawiacie się o czym mowa? 
Zobacz film, jaki dla Was nagrałam, a wszystko stanie się jasne.

Prawda, że zaskakujące?! Jeśli chcesz wykonać ze mną podobną pracę, zgromadź wszystkie niezbędne przybory i materiały. Szczegółowa lista poniżej:

Do wykonania pracy potrzebne są:

  • kartka z bloku technicznego,
  • nożyczki,
  • taśma dwustronnie klejąca,
  • mazaki i kredki,
  • ołówek i gumka.
Przygotuj swoje stanowisko i zapraszam do wspólnej zabawy!
ETAP 1
Przygotuj kwadrat z białej kartki bloku technicznego.
ETAP 2
Kwadrat zegnij na połowę- otrzymasz prostokąt.
ETAP 3
Otwórz prostokąt do poprzedniej formy kwadratu. Zagnij jedną z części kartki do środkowej linii, jaką wyznaczyłeś w poprzednim etapie.
ETAP 4
Wykonaj tę samą czynność z drugiej strony.
ETAP 5
Otwórz oba skrzydełka, powinieneś otrzymać trzy linie, jak na poniższym zdjęciu.
ETAP 6
Odwróć kartkę w drugą stronę, zegnij ją na połowę.
ETAP 7
Otwórz prostokąt do poprzedniej formy kwadratu. Zagnij jedną z części kartki do środkowej linii, jaką wyznaczyłeś w poprzednim etapie.
ETAP 8
Wykonaj tę samą czynność z drugiej strony.
ETAP 9
Otwórz wszystkie zagięcia. Powinieneś otrzymać kwadrat z liniami tworzącymi na nim małe kwadraciki.
ETAP 10
Zegnij kwadrat na połowę i zaznacz na dwóch środkowych kwadracikach, po stronie złożenia, linie pomocnicze do wykonania cięcia. 
ETAP 11
Wytnij zaznaczony element. Powinieneś otrzymać "okienko", jak na moim zdjęciu.
ETAP 12
Zaznaczyłam czerwonymi kółkami miejsca, gdzie powinieneś nakleić taśmę dwustronnie klejącą. 
ETAP 13
Oderwij z taśmy papierki, otrzymasz wówczas powierzchnię samoprzylepną. Zagnij ponownie brzegi kartki do środka tak, jak w ETAPIE 3.
ETAP 14
Ponownie zaznaczyłam czerwonymi kółkami miejsca, gdzie tym razem powinieneś nakleić taśmę dwustronnie klejącą. 
ETAP 15
Odrwij papierki i zagnij po liniach brzegi kartki do środka.
Szkielet zaczarowanego obrazka gotowy. Czas na artystyczną twórczość!
Wystarczy przewijać kolejne strony wkładając kciuki do środka. 
Zobacz raz jeszcze film z początku postu, tam pokazałam jak należy to wykonać.
ETAP 16
Otrzymałeś 4 powierzchnie do zapełnienia rysunkami według własnego pomysłu. Wymyśl więc temat przewodni: np. rośliny, zwierzęta, stworki, znaki, napisy, itp. Daj się ponieść wyobraźni i wykonaj ciekawe i staranne obrazki.
Ja stworzyłam PEŁNY KURNIK z zabawnymi kurczakami w różnych pozach i humorach😁 



Proponuję użyć do narysowania konturów mazaków, resztę dekoracji wykonaj kredkami.

Gdy wszystkie cztery obrazki będą już gotowe potrenuj chwilkę ich przewijanie, zmianę, a później zamień się w magika, prezentując sztuczkę domownikom.
Udanej zabawy!

Komentarze

  1. Zakręciło mi się w głowie w czasie oglądania filmiku. Ile tych kur! Jedna tak mnie przeraziła, że w nocy śniło mi się stado kur, które chciały mnie zjeść. O ja biedny robaczek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robaczku, to był tylko zły sen. Czasem nas nawiedzają, aby tego uniknąć polecam szklankę ciepłego mleka przed snem! Pozdrawiamy!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kulkowa wyrzutnia

Kości zostały rzucone

Papierowy spiner