Pan Gniotek


czyli gnieć, zgniataj i ściskaj. 

Witajcie słoneczka 🌞Oj, jaka nieładna pogoda za oknem. Szaro, buro i ponuro.
W taką pogodę i ja staję się szara i czuję odpływ energii. Dlatego postanowiłam zrobić sobie kolejnego "umilacza", który pomoże mi rozweselić taki ponury dzionek.
Macie ochotę spróbować go wykonać razem ze mną?
Miny, jakie potrafi stroić gniotek z pewnością wywołają nie jeden uśmiech na twarzy.
Jeśli tak, będą Ci potrzebne:
  • skrobia ziemniaczana (inaczej nazywana mąką ziemniaczaną),
  • balon lub balony (Ty decydujesz ile gniotków zrobisz),
  • butelka,
  • kolorowe markery (wystarczy też jeden kolor),
  • kawałek włóczki lub sznurka,
  • lejek (ja nie posiadałam w domu, więc stworzyłam go z kartki),
  • nożyczki  i kot asystent😻
Przygotuj stanowisko pracy podobne do mojego i możemy zaczynać.
Krok 1

Przy pomocy lejka wsyp mąkę ziemniaczaną do butelki. Jeśli nie masz lejka, wykonaj tę czynność tak,  jak ja. Zwiń w rulon kartkę, w taki sposób, aby dolną część zwiniętego rulonu dało się umieścić we wlocie butelki. Górną część możesz dociąć nożyczkami tak, aby papierowy lejek nie był zbyt długi; wówczas łatwiej będzie Ci wsypywać mąkę do butelki.

UWAGA! Jeśli nie chcesz dopuścić do katastrofy mącznej, użyj do wsypywania mąki łyżeczki. Spójrz, jaki bałagan zrobiłam bez użycia łyżki😱
Krok 2
Jeśli mąka znajduje się już w środku butelki, czas by nadmuchać balon. Gdy balon jest pełen powietrza, nie zawiązuj jego końca na supeł, lecz trzykrotnie zakręć go wokół siebie. 
Następnie postaraj się delikatnie nałożyć końcówkę balona na wlot butelki. 
Zobacz, jak wygląda to na zdjęciu.

Teraz najważniejsza czynność- należy przesypać mąkę z butelki do balona. Trzymaj mocno za miejsce, w którym balon przymocowany jest do butelki i przesyp całą mąkę do jego wnętrza, delikatnie potrząsając całością.
Krok 3
UWAGA! Tu może wydarzyć się kolejna biała katastrofa 😱Twoim zadaniem jest zdjęcie balona z butelki i wypuszczenie z niego całego powietrza. Rób to naprawdę baaaardzo delikatnie, bo jeśli zbyt szybko wypuścisz powietrze, mąka z Twojego gniotka zacznie wypływać jak lawa z wulkanu! Po wypuszczeniu całego powietrza zawiąż końcówkę balonika na supełek.
To był ten etap pracy, który najbardziej zaintrygował Asystenta. Nie mógł się oprzeć dźwiękom wydawanym przez gniotka i postanowił dokładnie zbadać, cóż to się urodziło na jego stoliku.

Krok 4
Przygotuj kawałek kolorowej włóczki lub sznurka i owiń go kilkukrotnie na dłoni - spójrz na zdjęcie.
To ta sama łatwa metoda, którą wykorzystujemy do zrobienia pomponów.
Następnie delikatnie ściągnij zawijasa z dłoni i ułóż go na wcześniej przygotowanej nitce.
 Zwiąż wełnę na supeł dokładnie na środku długości.
 Przy pomocy nożyczek porozcinaj zawinięte części tak, aby powstała czupryna dla Twojego gniotka.

Przywiąż kolorową czuprynkę do balonu.
Krok 5
Przy pomocy markerów domaluj gniotkowi buzię. U mnie wyszła elegancka Pani gniotkowa, z delikatnym makijażem i wielgachnym nosem. Wykonaj swojego gniotka według własnego pomysłu. Niech będzie radosny i kolorowy!


Krok 6
Nadszedł czas na ulubiony etap pracy, mianowicie: testowanie zabawki. Ugniataj, relaksuj się, baw się dobrze. Zobacz jakie mój gniotek zrobił wielkie oczy :) 
Miłego dnia Słoneczka!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kulkowa wyrzutnia

Kości zostały rzucone

Papierowy spiner