Leśna zakładka do książki

czyli skarby wiosny w naszych dłoniach.


Witajcie kochani! Od kilku dni cieszymy się piękną pogodą, dlatego postanowiłam, że wybiorę się na spacer do lasu i zbiorę kilka tamtejszych cudów. 
Zastanawiasz się zapewne, co znalazłam i do czego było mi to potrzebne. 
Już wyjaśniam: zaproponuję dziś wspólne wykonanie wiosennej zakładki do książki! 
Spójrz, jak prezentuje się moja praca, która odtąd będzie nieodłączną częścią każdej mojej lektury.

 Zanim jednak przejdziemy do pracy, chciałam podzielić się z Tobą widokami, jakie miałam okazję podziwiać w lesie nieopodal mojego domu. Spójrz, jak jest tam pięknie!


W naszym mieście, niemal każda dzielnica, ma bezpośredni dostęp do lasu.
Zachęcam Cię więc, byś namówił rodziców do wspólnego wędrowania i odpoczynku na łonie natury.

 Nadeszła pora na skompletowanie wszystkich rzeczy potrzebnych do pracy.

Oto szczegółowa lista rzeczy, których dziś będziesz potrzebował:
  • kartki z kolorowego bloku technicznego (może być również biały),
  • listki, listeczki, trawa, kwiatki...wszystko to, co tylko uda Ci się uzbierać podczas spaceru,
  • sól, kawa,
  • łyżeczka,
  • dwustronna taśma klejąca,
  • klej - najlepiej magik w płynie,
  • ołówek i linijka,
  • nożyczki,
  • ciekawski kot Asystent😺

Jeśli przygotowałeś już wszystkie niezbędne materiały, zaczynamy!

Krok 1
Na kartkach z bloku odmierz odcinki po 6 cm każdy. Odcinki możesz zaznaczyć na dłuższym boku kartki, wtedy Twoje zakładki będą krótsze. Jeśli masz ochotę na stworzenie dłuższych zakładek, wtedy odcinki zaznacz na krótszym boku. 
Po zaznaczeniu linii, wytnij prostokątne elementy- to właśnie będą Twoje zakładki.
Krok 2
Na wycięte zakładki naklej dwustronną taśmę klejącą. Naklejałam ją w różny sposób: po środku zakładki, dwa razy na jedną zakładkę, raz bliżej brzegu, innym razem dalej - sam zdecyduj, jak chcesz to zrobić. Spójrz na zdjęcie, jak wyglądają moje. 
Krok 3
Odklej papierek z taśmy- uzyskasz w ten sposób samoprzylepną powierzchnię. Przy pomocy łyżeczki, posyp klejącą część solą oraz kawą. Na tym etapie pracy ważna jest Twoja wyobraźnia. Zakładka może być cała biała lub kawowa, ale mogą na niej również powstać fantazyjne wzory. Baw się i twórz arcydzieła. Jeśli tak,  jak u mnie, towarzyszy Ci kot Asystent, zachowaj czujność. Ani się obejrzysz, a kot pozbawi Cie całej przyjemności tworzenia wzorów. Zresztą sam zobacz mojego artystę😻
Każde z nas zrobiło swoje wzory na zakładkach. Spójrz, jakie powstały na moich, chwilę po tym, gdy odzyskałam możliwość samodzielnej pracy😂
Krok 4
Och, teraz najprzyjemniejszy etap pracy! Ułóż na stoliku wszystkie zebrane rośliny. Pewnie są tak samo zachwycające, jak moje. Następnie pomyśl, jak ozdobić nimi swoją zakładkę. 

Jeśli masz już swoją wizję, przytwierdź elementy przy pomocy kleju - 
zobacz, jak u mnie wyglądał ten etap. 
Uruchom wyobraźnię i twórz piękne leśne zakładki. Moje wyglądają tak:


Gdy zakładki będą gotowe, umieść je między gazetami w książce, a całość przyciśnij czymś ciężkim. W ten sposób wszystko się zaprasuje, dzięki czemu utrwalisz swoją pracę.
Taka zakładka z pewnością umili czytanie lektury.
Może też być wspaniałym prezentem dla kogoś bliskiego.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kulkowa wyrzutnia

Kości zostały rzucone

Papierowy spiner