Liście tańczące na wietrze

 czyli ozdoby do domu inspirowane naturą.

Witajcie Kochani.  Na zewnątrz szaro i ponuro, pogoda nie zachęca do wyjścia na spacer, raczej do podziwiania świata z perspektywy własnego okna. Widok drzew,  jaki roztacza się z mego pokoju skłonił mnie do zrobienia  pięknej i prostej ozdoby do mieszkania. Chciałam, aby szum drzew zagościł w moim mieszkaniu. Czy Ty również masz ochotę na zaproszenie lasu do siebie? 

Zabierajmy się więc do dzieła!

Do wykonania pracy potrzebne są:
  • sznurek bawełniany lub włóczka,
  • nożyczki,
  • grzebień,
  • uśmiech na twarzy😁

Jeśli Twoje stanowisko pracy podobne jest do mojego, możemy zaczynać.


Krok 1
Przygotuj sznurek długości około 35 cm i złóż go na połowę - tak, aby z jednej strony była pętelka. Spójrz na zdjęcie, jak ma wyglądać ułożenie sznurka. 

Następnie natnij 40 kawałków sznurka o długości około 10 cm. 
Zobacz, jak stosik sznurków prezentuje się na zdjęciu.

KROK 2
Na głównym sznurku - czyli tym najdłuższym, będziemy zaplatać pozostałe kawałki sznurka.
 Spójrz na zdjęcie, jak mają być złożone sznurki, a następnie przekładaj je w sposób zaprezentowany na filmie. Jeden sznurek wkładasz pod spód sznurka głównego, drugi sznurek kładziesz na sznurku głównym, przekładasz końcówki przez pętelki i mocno zaciągasz trzymając za końcówki sznurków. 
Prawda, że proste? 
No i teraz trochę cierpliwości się przyda, bo zostało nam jeszcze 38 sznurków 😂

KROK 3
Przyszła pora na czesanie! Własnie tak, musimy dokładnie wyczesać sznurki tak, aby każda niteczka była pojedyncza. Zdradzę Ci sekret, że najlepszy do czesania sznurka jest grzebień z drobnymi ząbkami, a  dla ułatwienia pracy trzymaj jedną ręką za środek listka. 


Na zdjęciach i filmie, jaki dla Ciebie nagrałam zobaczysz, jak wygląda ten etap pracy.

KROK 4

Jeśli udało Ci się dobrze wyczesać sznurek, możesz przejść do kolejnej, fryzjerskiej części pracy - ścinania końcówek. Połóż listek na stole i równo rozłóż wyczesane sznureczki. Następnie, przy pomocy nożyczek, zetnij końcówki sznurków tak, aby w wersji końcowej powstał listek. Mój liść ma sercowaty kształt. Pamiętaj, żeby nie ścinać za dużo, rób to etapami, zawsze wtedy masz szanse, żeby trochę poprawić kształt.

Spójrz, jak wygląda ten etap pracy na filmie, jaki dla Ciebie nagrałam.

KROK 5

Jeśli Twoja liściasta ozdoba jest gotowa, poszukaj dla niej w swoim pokoju idealnego miejsca. Wybrałam półkę na ścianie, na której położyłam patyk, który znalazłam w lesie. Listek zawisł na patyku, a obok niego dwa inne listeczki.

Spójrz, jak efektownie prezentuje się ta własnoręcznie wykonana dekoracja.


Życzę Wam miłego dnia Słoneczka!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kulkowa wyrzutnia

Kości zostały rzucone

Papierowy spiner