Kości zostały rzucone
czyli zapraszam do wspólnej rozgrywki.
Witajcie kochani. Duża ilość czasu wolnego, spędzanego w domu z rodziną, sprzyja rozgrywkom w gry planszowe, karciane i stolikowe. Tak już jest, że z biegiem czasu, niektóre z naszych gier, stają się dla nas po prostu nudne i chętnie zagralibyśmy w coś zupełnie nowego. Nie zawsze jednak mamy możliwość dokonania zakupu lub też na półkach zaczyna brakować już miejsca na nowe pudełka.
I tu z pomocą przychodzi ÓSEMKOWA ŚWIETLICA DOMOWA!
Zaproponuję Wam dziś rozgrywkę w kości matematyczne. To naprawdę świetna zabawa, a przy okazji poćwiczycie umiejętności matematyczne, bo jak wiemy, tego nigdy dość!
I tu z pomocą przychodzi ÓSEMKOWA ŚWIETLICA DOMOWA!
Zaproponuję Wam dziś rozgrywkę w kości matematyczne. To naprawdę świetna zabawa, a przy okazji poćwiczycie umiejętności matematyczne, bo jak wiemy, tego nigdy dość!
Do rozgrywki potrzebne są:
- kartka w kratkę formatu A4 lub mniejsza,
- mazaki,
- 2 kostki do gry,
- dobry nastrój.
Gdy wszystko będzie przygotowane, jak u mnie, zapraszam do wspólnej zabawy:
KROK 1
Na kartce w kratkę narysuj czarnym mazakiem duży prostokąt, największy jaki zmieści się na arkuszu.
Każdy z graczy niech wybierze swój kolor mazaka- to nim będzie zaznaczał zdobyte pola. W grze może brać udział dowolna ilość graczy. Zapiszcie swoje imiona w kolorze, jaki wybraliście na czas rozgrywki. Na zdjęciach i filmach, jakie dla Was przygotowałam, występują dwa kolory odpowiadające dwóm graczom.
KROK 2
Ustalcie kolejność graczy. Możecie zagrać w marynarza, ustalić kolejność za pomocą wyliczanki lub ustawić się według wieku.
KROK 3
Pierwszy gracz rzuca dwoma kostkami. Zaznacza na planszy, swoim kolorem pisaka, ilość wyrzuconych na dwóch kostkach oczek. Robi to w taki sposób, by powstał czworokąt (kwadrat lub prostokąt). Na przykład: wyrzucając 5 i 6 gracz zaznacza prostokąt, którego jeden bok ma 5 kratek, a drugi 6 kratek.
Wewnątrz prostokąta gracz wpisuje ilość kratek jakie zdobył w ruchu.
Można je liczyć lub po prostu wykonać mnożenie: 5 x 6 = 30.
Następnie rzuca kolejny gracz.
Tutaj zaznacza on prostokąt, którego jeden bok ma 4 kratki, a drugi 3 kratki.
Wewnątrz prostokąta wpisuje wynik mnożenia 3 x 4 = 12 lub liczy ilość zdobytych kratek.
Spójrz jak wygląda rozgrywka na nagranym dla Ciebie filmie:
Film otwórz w trybie pełnoekranowym.
KROK 4
Gdy wszystkie pola planszy zostają zapełnione kwadratami i prostokątami, a wyrzucona ilość oczek nie mieści się już w wolnych polach, następuje zakończenie rozgrywki.
Każdy z graczy dokonuje zliczenia swoich punktów.
Jak to zrobić, aby się nie pomylić lub nie pominąć któregoś pola?
Najlepiej przygotować osobną kartkę na której zapiszemy,
w postaci węęęęęężowego działania- dodawanie.
Spójrz, jak wyglądało to u mnie:
Życzę Wam udanej zabawy i mocy emocji podczas rywalizacji!
Komentarze
Prześlij komentarz