Dla tych co lubią grać i... trochę się bać!


czyli wyrusz w przygodę z Harrym Potterem

Czy Wam, moje świetliczki, również brakuje wspólnych rozgrywek w "Ubongo", "Złap Totem", "Robaczki"  i całej masy innych? Oj, jak ja za tym tęsknię! Dlatego mam dla Was propozycję stworzenia nowej gry planszowej, w którą będziemy mogli wspólnie zagrać po powrocie do szkoły. Zanim się to jednak stanie, możecie zachęcić członków Waszej rodziny do wspólnej partyjki. Aaaa...byłabym zapomniała. Nasza planszówka będzie pełna czarów, baśniowych stworzeń, duchów i magów, bo przecież dotyczy przygód czarodzieja - Harrego Pottera! 
Zapraszaj więc tylko tych najodważniejszych.

Do wykonania gry będą Ci potrzebne: 
  • duży prostokątny kawałek kartonu (np. tył bloku rysunkowego) lub kartka z bloku technicznego;
  • kartki z bloku technicznego;
  • mazaki lub cienkopisy;
  • kredki lub farbki; 
  • pędzel;
  • klej;
  • nożyczki;
  • ołówek i gumka;
  • zakrętka po wodzie mineralnej lub soku;
  • kartka na notatki i długopis.

Przygotuj swoje stanowisko pracy. Zadbaj o porządek na stoliku, bo łatwiej pracować, gdy wszystko jest na swoim miejscu. Moje przygotowane stanowisko pracy wygląda tak:

Twoje stanowisko jest również gotowe? No to zaczynamy!
Krok 1
Zastanów się, którą część przygód Harrego Pottera lubisz najbardziej i z której pamiętasz najwięcej szczegółów. Ja wybrałam tom "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Następnie wypisz na kartce wszystkie osoby, rośliny, stwory, zaklęcia, zwierzęta, przedmioty, które pojawiły się w tej części książki lub filmu. Pamiętaj:  im dłuższa lista, tym więcej będzie zabawy podczas gry.
U mnie wygląda ona tak:
Krok 2
Na kartce z bloku technicznego lub tekturce powstanie plansza. Najważniejsza będzie ścieżka wiodąca od pola z napisem START do pola META.  U mnie START  to ogon, a META to głowa Bazyliszka. Uruchom wyobraźnię! Twoją drogą może być ścieżka do Zakazanego Lasu, schodami do dormitorium, korytarzem Hogwartu...To od Ciebie zależy, jak będzie wyglądać plansza. Ścieżkę podziel na pola, u mnie zmieściło się 40 pól, które ponumerowałam. Jeśli masz ochotę możesz zrobić tło.

Krok 3
Teraz będziemy tworzyć pola specjalne i pułapki, żeby nasza planszówka była atrakcyjna, a jej przebieg ciekawy.Na planszy otocz kółkiem  numery pól,  które od tego momentu będą polami specjalnymi. Nie zaznaczaj jednak zbyt wielu, u mnie dla przykładu jest ich 11. Gdy pionek stanie na polu specjalnym ciągnie kartę, ale o tym za chwilę.  Dodatkowo możesz domalować na planszy drabinki, które utrudnią lub ułatwią poruszanie się. Zauważ, że przy drabinkach dorysowane są strzałki, które podpowiadają co robisz, gdy Twój pionek stanie na tym polu.

Krok 4
Przygotuj kartki z bloku technicznego. Jeśli nie masz, nie martw się, blok rysunkowy też będzie dobry. Czas na stworzenie kart specjalnych. Przyda się linijka, dzięki której podzielisz sobie kartkę z bloku na prostokątne karty. Moje mają wymiary 6 cm (jeden bok karty) na 10 cm (drugi bok). Jeśli masz już wycięte karty (im więcej tym lepiej) sięgnij po wcześniej opracowaną  listę (krok 1). Swoje hasła umieść na górze kart i zapisz polecenie, które urozmaici grę. Dla przykładu pokażę Ci niektóre z moich kart.
Jeśli masz ochotę możesz ozdobić tył karty, tylko pamiętaj, że muszą być identyczne. 
Wybierz zatem łatwy wzór ;)

Krok 5
Przyszedł czas na wielki finał! Poszukaj w domu pionków do gry i kostki. Jeśli nie posiadasz pionków nie martw się, ja też ich nie miałam. Moimi pionkami są zabawki z jaj niespodzianek - luuuubię słodycze ;) Jeśli nie posiadasz kostki, to też nie problem. Wystarczy wpisać w internetową wyszukiwarkę hasło: "kostka do gry" i pojawi się wiele stron, dzięki którym możesz rzucać wirtualną kostką.

Jeśli już wszystko mamy- czas zacząć!  Pionki na start! Pamiętaj, że po drabinkach możemy wejść kilka oczek wyżej, ale również mogą nas zrzucić o kilka pól w dół. Jeśli jesteś na polu specjalnym (to te z kółkiem) ciągniesz kartę specjalną.

Przyjemnej zabawy! Moja rozgrywka jak widzicie w toku, póki co 1:0 dla kici

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kulkowa wyrzutnia

Kości zostały rzucone

Papierowy spiner