Dla tych co lubią grać i... trochę się bać!
czyli wyrusz w przygodę z Harrym Potterem
Czy Wam, moje świetliczki, również brakuje wspólnych rozgrywek
w "Ubongo", "Złap Totem", "Robaczki" i całej masy innych? Oj, jak ja za tym tęsknię! Dlatego
mam dla Was propozycję stworzenia nowej gry planszowej, w którą będziemy mogli wspólnie
zagrać po powrocie do szkoły. Zanim się to jednak stanie, możecie zachęcić członków Waszej rodziny
do wspólnej partyjki. Aaaa...byłabym zapomniała. Nasza planszówka będzie pełna
czarów, baśniowych stworzeń, duchów i magów, bo przecież dotyczy przygód
czarodzieja - Harrego Pottera!
Zapraszaj więc tylko tych najodważniejszych.
Do wykonania gry będą Ci potrzebne:
- duży prostokątny kawałek kartonu (np. tył bloku rysunkowego) lub kartka z bloku technicznego;
- kartki z bloku technicznego;
- mazaki lub cienkopisy;
- kredki lub farbki;
- pędzel;
- klej;
- nożyczki;
- ołówek i gumka;
- zakrętka po wodzie mineralnej lub soku;
- kartka na notatki i długopis.
Przygotuj swoje stanowisko pracy. Zadbaj o porządek na
stoliku, bo łatwiej pracować, gdy wszystko jest na swoim miejscu. Moje przygotowane stanowisko pracy wygląda tak:
Twoje stanowisko jest również gotowe? No to zaczynamy!
Krok 1
Zastanów się, którą część przygód Harrego Pottera lubisz
najbardziej i z której pamiętasz najwięcej szczegółów. Ja wybrałam tom "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Następnie wypisz na kartce wszystkie osoby, rośliny, stwory,
zaklęcia, zwierzęta, przedmioty, które pojawiły się w tej części książki lub filmu.
Pamiętaj: im dłuższa lista, tym więcej będzie zabawy podczas gry.
U mnie wygląda ona tak:
Krok 2U mnie wygląda ona tak:
Na kartce z bloku technicznego lub tekturce powstanie plansza. Najważniejsza będzie ścieżka wiodąca od pola z napisem START do pola META. U mnie START to ogon, a META to głowa Bazyliszka. Uruchom wyobraźnię! Twoją drogą może być ścieżka do Zakazanego Lasu, schodami do
dormitorium, korytarzem Hogwartu...To od Ciebie zależy, jak będzie wyglądać plansza. Ścieżkę podziel na pola, u mnie zmieściło się 40 pól, które
ponumerowałam. Jeśli masz ochotę możesz zrobić tło.
Krok 3
Teraz będziemy tworzyć pola specjalne i pułapki, żeby nasza
planszówka była atrakcyjna, a jej przebieg ciekawy.Na planszy otocz kółkiem numery pól, które
od tego momentu będą polami specjalnymi. Nie zaznaczaj jednak zbyt wielu, u mnie dla przykładu jest ich 11. Gdy pionek stanie na polu specjalnym ciągnie kartę, ale o tym za
chwilę. Dodatkowo możesz domalować na
planszy drabinki, które utrudnią lub ułatwią poruszanie się. Zauważ, że przy
drabinkach dorysowane są strzałki, które podpowiadają co robisz, gdy Twój
pionek stanie na tym polu.
Krok 4
Przygotuj kartki z bloku technicznego. Jeśli nie masz, nie
martw się, blok rysunkowy też będzie dobry. Czas na stworzenie kart specjalnych. Przyda się linijka, dzięki której podzielisz sobie kartkę z bloku na
prostokątne karty. Moje mają wymiary 6 cm (jeden bok karty) na 10 cm (drugi
bok). Jeśli masz już wycięte karty (im więcej tym lepiej) sięgnij po wcześniej opracowaną listę (krok 1). Swoje hasła umieść na górze kart i zapisz polecenie, które urozmaici
grę. Dla przykładu pokażę Ci niektóre z moich kart.
Jeśli masz ochotę możesz ozdobić tył karty, tylko pamiętaj,
że muszą być identyczne.
Wybierz zatem łatwy wzór ;)
Krok 5
Przyszedł czas na wielki finał! Poszukaj w domu pionków do gry i kostki. Jeśli nie posiadasz
pionków nie martw się, ja też ich nie miałam. Moimi pionkami są zabawki z jaj niespodzianek - luuuubię słodycze ;) Jeśli nie posiadasz kostki, to też nie problem. Wystarczy wpisać w internetową wyszukiwarkę hasło: "kostka do gry" i pojawi się wiele stron, dzięki którym możesz
rzucać wirtualną kostką.
Jeśli już wszystko mamy- czas zacząć! Pionki na start! Pamiętaj, że po drabinkach możemy wejść kilka oczek wyżej, ale również mogą nas
zrzucić o kilka pól w dół. Jeśli jesteś na polu specjalnym (to te z kółkiem)
ciągniesz kartę specjalną.
Przyjemnej zabawy! Moja rozgrywka jak widzicie w toku, póki co 1:0 dla kici
Komentarze
Prześlij komentarz